پیشنهاد سردبیر

خوزستان_مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: نمایندگان خوزستان لازم است بحث بودجه کتابخانه ها راجهت پشرو بودن آن ها، در مجلس مطرح کنند.

ضرورت توجه مسئولان به بحث بودجه کتابخانه ها/ ۹۷۸ برنامه در هفته کتاب برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته کتابخوانی، که شامگاه یکشنبه ۱۹ آبان برگزار شد، منصور کوهی رستمی گفت: بهره برداری از چهار کتابخانه در سراسر استان و بررسی ۶ طرح کتابخانه ای، نمایشنامه خوانی و برگزاری جشن امضای کتاب های هوشنگ مرادی کرمانی با حضور وی در خوزستان از برنامه های هفته کتاب در خوزستان است.

کوهی رستمی با اشاره به این موضوع که از بین ۱۸۸ هزار عضو در کتابخانه های استان خانم های خوزستانی بیش از آقایان کتابخوان هستند، خاطر نشان کرد: تنها سه درصد از خوزستانی عضو کتابخانه های عمومی هستند که از این بین خانم ها با ۸۲ هزار و ۹۴ عضو در استان، رکورد دار کتابخوانی اند.


مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان از فعالیت ۲۲۶ کتابخانه در استان خوزستان خبر داد و گفت: خوزستان زمینه کتابخوانی را به خوبی برای مردم فراهم کرده، به نوعی در حال حاضر برای هر ۲۱ هزار خوزستانی یک کتابخوانه فعال موجود کرده است. با این وجود ۲ میلیون ۶۷۰ کتاب در کتابخوانه های استان قابل دسترس هستند و این یعنی برای هر ۱۰۰ خوزستانی ۵۷ کتاب فراهم است.

وی از رایگان بودن عضویت در کتابخوانه های کل استان در ۲۵ آبان ماه، خبر داد و افزود: از مهمترین دل مشغولی های ما، تبدیل کردن کتابخوانه ها به نهاد فرهنگیست، بنابراین فعالیت  ها را ۲۴ ساعته کرده ایم. نیازاست تا رسانه ها که یکی از سه ضلع ایجاد بصیرت در جامعه است، به افزایش کتابخوانی میان مردم کوشش کنند.البته ناگفته نماند که نمایندگان خوزستان لازم است بحث بودجه کتابخانه ها راجهت پشرو بودن آن ها، در مجلس مطرح کنند.

کوهی رستمی خبر داد: اهدای یک دستگاه بریل توسط یک خیر به کتاب خانه مرکزی خوزستان، باعث شد تا نابینایان هر کتاب مورد علاقه خود را به بریل برگردانند و به راحتی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.